13. 8. 2009

DIY Flash ring




DIY ( do it yourself ) je anglická skratka Urob si sám.

Veľa krát som sa na webe stretla s pojmom flash ring alebo light ring a vysledné fotografie, sa mi veľmi páčili. Toto osvetlenie sa dá použiť pri fotení makra ale aj pri fotení portrétov. Zaleži len na veľkosti prsteňa ( ringu ) a na veľkosti vašej peňaženky.
Ja som si spravila flash ring adaptér. Nie, nie je to originál prsteňový blesk, ale adaptér, ktorý sa nasúva na externý blesk. Svoju funkciu však plní viac než dobre. Koľko ale táto originálna hračka stojí normalne v obchodoch ? Ceny flash ring-ov adaptérov sa pohybujú v rôznych cenových reláciách, od 60 £ po 160 £ a samozrejme sú lacnejšie ako flash ring-y, uz so zabudovaným bleskom.

Takže ideme si vyrobiť flash ring adaptér zadarmo :) . Budeme na to potrebovať 3 misky rôznych veľkostí, alobal, lepiacu pásku ( alebo lepidlo ) malú kartónovú krabičku, alebo kartón z ktorého sa krabička vyrobí a nôž. Výroba je naozaj jednoduchá a zaberie vam celkovo asi hodinu vášho času. Ako postupovať si pozrite v obrazovej prílohe.




Na čo netreba zabudnúť:
1. vyrezať na boku velkej misky dieru, pre kartonovú krabičku, do ktorej sa vkladá blesk.
2. obaliť alobalom aj vnútornu rolku (pohár v mojom prípade) , aby sa svetlo odrážalo zo všetkých strán. Taktiež oblepiť(vytapetovať, namaľovať vonkajšok ringu, nech to nejako vyzera, ale hlavne nech neprepúšťa svetlo :) )
3. ked sa foti, objektív sa vkladá do vnútra ringu , preto tam je ten otvor ( ok, nekričte na mňa, ja viem že to viete :D )
Koniec.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára